Amal till Jannah (ATJ) Medium Sedekah Anda. Salam Perkenalan!

Share:
Assalamualaikum w.b.t,

Salam sayang dan salam perkenalan buat para pembaca sekalian. Terima kasih atas kesudian bersama kami selama ini. Menyokong dan membantu kami merealisasikan badan kebajikan ini atas nama Amal till Jannah (ATJ). Semoga segala sumbangan yang kita telah sumbangkan diterima Allah. Sesungguhnya tangan yang memberi itu lebih baik dari yang menerima. Harapan kami agar kita semua sentiasa diberikan payungan oleh Allah supaya dapat terus memberi.






amaltilljannah



Amal till Jannah (ATJ)

Apa sebenarnya yang dilakukan oleh pihak Amal till Jannah? 

Amal till Jannah (ATJ) merupakan satu medium kepada rakyat Malaysia khususnya untuk kita menyampaikan sedekah kita buat orang-orang yang memerlukan. ATJ memayung anak-anak yatim, warga asnaf, pesakit-pesakit kronik, lawatan ke hospital serta wakaf-wakaf yang boleh kita sumbangkan mengikut kemampuan kita masing-masing. 

Sedikit pengenalan mengenai Amal till Jannah;

1) Misi ATJ: Membantu anak-anak yatim,tahfiz, umah org tua, fakir miskin, pesakit kronik, gelandangan, asnaf serta golongan yang memerlukan.

2) Objektif - Mendidik diri mendekati Allah swt dan Rasulullah saw melalui saluran sedekah


3) Matlamat Masa Depan - Meluaskan pelbagai program dakwah dn kerohanian di pelbagai daerah dan negeri serta melibatkn dari kanak-kanak hingga warga emas melalui program yang bakal dirancangkan.


4) Harapan - Harapan utama ATJ ialah untuk melihat kejayaan umat Islam dlm pelbagai bidang khasnya dr segi ekonomi,sosial dn politik dgn mengutamakan prinsip dan syariah Islam. Semoga ATJ menjadi medium bagi umat Islam menyalurkan sedekah, ilmu serta tenaga dalam mencari redha Allah swt.

Program Tabungan Mingguan/Bulanan ATJ

 
a) Tabung Sesuap Rezeki Anak Yatim RM20
b) Tabung Wakaf Quran RM20
c) Tabung Wakaf Kerusi roda RM10
d) Tabung Kit Tahfiz RM10
e) Tabung Ziarah/Kebajikan Pesakit RM10
f) Sedekah Jumaatku RM5/RM10
g) Tabung Pesakit Kronik
h) Tabung zakat asnaf


Untuk menyatakan sokongan anda terhadap Amal till Jannah (ATJ) anda juga boleh sertai Group Facebook ATJ -->  https://www.facebook.com/groups/supportATJ/


1 comment: