Derma Kilat TABUNG BANTUAN TAHFIZ DARUL QURAN ITTIFAQIYAH

Share:

*TABUNG BANTUAN TAHFIZ DARUL QURAN ITTIFAQIYAH*

⏰ *seikhlas hati*

🏧 Maybank 5621 8831 9223
Amal Till Jannah
(selewatnya jam *10 malam 15 September 2017*)

❤ transaksi *TAHFIZ*

📞 sumbangan transaksi online dan CDM hendaklah dimaklumkn *TERUS pada pn zarina 0197730155 atau pn fatin 0127865923*

Semoga dengan bantuan ini dapat meringankan beban mereka yg memerlukan & mendapat redha Allah, in shaa allah aamiin..

Insha Allah,  pengasas ATJ sendiri akan menyampaikan derma kilat ini kepada pihak tahfiz.

Kepada yang menderma, sila tulis di reference "TaHFIZ"

Atau boleh terus hubungi no admin yang tertera.

Jazakumullah.


Melihat Dengan Mata Hati Insiden #PusatTahfizTerbakar
==================
.

23 Zulhijjah 1438H
[23:12]
Al-Mu'minūn:12 - Dan sesungguhnya Kami telah menciptakan manusia dari pati (yang berasal) dari tanah;

[12:23]
Yūsuf:23 - ...."Aku berlindung kepada Allah (dari perbuatan yang keji itu); sesungguhnya Tuhanku telah memuliharaku dengan sebaik-baiknya; sesungguhnya orang-orang yang zalim tidak akan berjaya".

14 September 2017
[14:09]
'Ibrāhīm:9 - (Mengapa kamu masih berdegil) bukankah telah datang kepada kamu khabar berita orang-orang yang terdahulu daripada kamu, iaitu kaum Nabi Nuh, dan Aad juga Thamud serta orang-orang yang kemudian daripada mereka ? Tiada sesiapapun yang mengetahui bilangan mereka melainkan Allah. Mereka telah didatangi oleh rasul-rasul mereka dengan membawa keterangan-keterangan yang nyata, lalu mereka meletakkan tangan mereka ke mulut mereka sambil berkata: "Sesungguhnya kami kufur ingkarkan apa yang - mengikut dakwaan kamu - kamu diutus membawanya, dan sesungguhnya kami adalah dalam keadaan yang meragukan terhadap iman dan tauhid yang kamu ajak kami kepadanya".

[9:14]
At-Tawbah:14 - Perangilah mereka, nescaya Allah akan menyeksa mereka dengan (perantaraan) tangan kamu, dan Allah akan menghinakan mereka serta menolong kamu menewaskan mereka, dan Ia akan memuaskan hati orang-orang yang beriman.

5:15 pagi
[5:15]
Al-Mā'idah:15 - Wahai Ahli Kitab! Sesungguhnya telah datang kepada kamu Rasul Kami (Muhammad, s.a.w) dengan menerangkan kepada kamu banyak dari (keterangan-keterangan dan hukum-hukum) yang telah kamu sembunyikan dari Kitab Suci, dan ia memaafkan kamu (dengan tidak mendedahkan) banyak perkara (yang kamu sembunyikan). Sesungguhnya telah datang kepada kamu cahaya kebenaran (Nabi Muhammad) dari Allah, dan sebuah Kitab (Al-Quran) yang jelas nyata keterangannya.

21 pelajar, 2 warden
[21:2]
Al-'Anbyā':2 - Tidak datang kepada mereka itu sebarang peringatan yang diturunkan dari Tuhan mereka lepas satu: satu, melainkan mereka memasang telinga mendengarnya sambil mereka mempermain-mainkannya -

[2:21]
Al-Baqarah:21 - Wahai sekalian manusia! Beribadatlah kepada Tuhan kamu yang telah menciptakan kamu dan orang-orang yang terdahulu daripada kamu, supaya kamu (menjadi orang-orang yang) bertaqwa.
.

#SometimesPeopleAreTooBusyWithLogicExplaination
#AndForgetTheHiddenMessageAllahSentForUs
#DariAllahKembaliKepadaAllah
#CikguEraTompangLalu
#MencariJalanPulang
#ReadTheQuran


No comments